Dungeon crawler roguelike met een twist
Into the Restless Ruins is een premium actiegame voor PC ontwikkeld door Ant Workshop Ltd. Het is een 2D roguelike dungeon crawler avontuur met deckbuilding gameplaymechanismen. Hierin zullen spelers een oude ruïne ingaan om te zoeken naar een mysterieuze entiteit die hun wensen zal vervullen.
Net als Balatro of Slay The Spire, bevat Into the Restless Ruins tactische kaartgebaseerde gevechten die spelers in staat stellen om strategieën te bedenken en hun zetten tijdens de strijd te plannen. Wat het onderscheidt, is een unieke mechaniek die hen in staat stelt om de indelingen van de kerkers zelf te ontwerpen en een uitgestekte, open wereld om te verkennen in het vroege spel.
Vervul je wensen
Into the Restless Ruins vertelt over een Schotse legende over de Oogstmaagd die elke wens kan vervullen van degenen die dapper genoeg zijn om de uitdagingen te overwinnen om haar te zoeken. Je speelt als een van die individuen die de ingang van de ruïnes heeft gevonden waar de godin verblijft. Je moet echter de Warden en verschillende andere vijanden verslaan om je prijsdoel te bereiken.
Het hoogtepunt van de gameplay in Into the Restless Ruins is de mogelijkheid om de indelingen van de kerkers te ontwerpen terwijl je langzaam secties en elementen stuk voor stuk neerlegt. Overweeg Kamersynergieën, die verschillende effecten hebben op hoe je je runs benadert en snellere manieren ontdekt om je voort te bewegen. Ontmoet heksen, feeën, de griezelige Maagd en haar Oogstverbinding. Het spel biedt zelfs de optie om in Schots Gaelic te spelen.
Je kunt auto-battle inschakelen tijdens vijandelijke ontmoetingen en verschillende tactische kaarten gebruiken. Je kunt ook zeldzame charme's ontdekken, cantrips, wapens, lore-fragmenten en relikwieën die je kunt vinden tijdens je runs, waarvan de laatste kunnen worden ingewisseld om nieuwe kaarten voor je deck te verkrijgen.
Verdere functies met opmerkelijke tekortkomingen
Terwijl je dieper de ruïnes in gaat, zul je evoluerende uitdagingen tegenkomen. De procedurale gegenereerde aard van de ruïnes zorgt ervoor dat elke poging nieuwe gevaren presenteert, van gevarieerde vijandelijke ontmoetingen tot krachtige artefacten die je strategie aanzienlijk kunnen veranderen en je dwingen om elke kaart anders te benaderen. De unieke mix van genres van het spel, die deckbuilding combineert met roguelite en gangverbindingselementen, wordt ook goed ontvangen.
De strategische diepte van het organiseren van kamerindelingen en de verslavende kwaliteit van "nog één run" is ook opmerkelijk binnen de huidige spelersbasis. De pixelartstijl van het spel, de synth-soundtrack en de verwijzingen naar de Schotse geschiedenis dragen bij aan de algehele sfeer. Echter, het gevechtssysteem is onbevredigend en mist diepte. De vijanden en bazen missen ook variëteit en uitdaging, waardoor het spel voor sommigen te gemakkelijk aanvoelt.
Vorm de grond waarop je beweegt
Als je van roguelike deckbuilding games houdt en op zoek bent naar iets nieuws om te proberen, introduceert Into the Restless Ruins een leuke wending aan de formule door je letterlijk de grond te laten vormen waarop je loopt. Ondanks enkele problemen met het gevechtssysteem, de diepte van het verhaal en de moeilijkheidsbalans of het gebrek daaraan, is het een spel dat meer voordelen dan nadelen zal hebben als het een kans krijgt.